Virkade saker

Små julstjärnor

Av leena - 2011-10-31 14:13

 


Julen närmar sig och jag har satt igång med lite pyssel för juldekorationen hemma. De här småstjärnorna är lätta och snabba att virka. Stjärnorna går ju använda i all möjlig julpyntning: till julgranen, som girlang, smyckning till middagsbordet, med mera eller som här till ljussmyckning.


Hittade guld och silvergarn hos min pysselaffär från Svarta Får och en nystan räcker till ett antal stjärnor. Priset är knappt en tia per nystan.



 


Mönstret till stjärnorna har du här:


Virkkrok: 3 mm


Varv 1. Virka 5 lm, 1 sm i första lm. = ring

Varv 2: Virka 3 lm, (första stolpen), 14 st runt ringen, 1 sm i tredje lm.

Varv 3: *5 lm, 1 fm i andra lm från kroken, 1 hst i nästa lm, 1 st i nästa lm, 1 dbst i sista lm, hoppa över två stolpar i ringen, 1 sm i nästa stolpe*, ( = stjärnudd ), upprepa * - * 4 ggr till, 1 sm i basen av första udden.

Fäst.


 


Mycket nöje!! 

 
 
Fia

Fia

3 november 2011 16:27

Åh, vilka söta! Måste provas! :)

http://fiaspysselotrams.blogspot.com

 
persuasive essay

persuasive essay

13 december 2011 14:55

Personally I think it should be really great idea as for the New Year's decor!

http://essaywritingservices.org/persuasive-essay.p

 
Mia

Mia

16 december 2012 12:56

Hej!
Dom här stjärnorna var ju jättesöta! Jag har virkat ett par nu. Bild finns på min blogg och jag har länkat till dig :) Tack så mycket för att du delade mönstret. Ha en fin jul!

http://www.nattstad.se/som%20jag%20%C3%A4r

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards